Study tips // čo mi pomáha prežiť školské peklo?

By Unknown - septembra 13, 2017


Áno, bohužiaľ, je to tak...  Škola a s ňou prichádzajúce povinnosti sú už v plnom prúde.
Čas, kedy väčšinu nášho dňa unudení presedíme, za školskými lavicami. Odpočítavajúc minúty do zvonenia sa tešíme na príchod domov, kde nás nečaká nič iné, ako kopa učebných materiálov a poznámok, ktoré sa musíme učiť.
Pre nikoho z nás to nie je príjemné a preto som sa rozhodla ukázať vám, čo mne pomáha pri únavných školských dňoch a ako si túto celú kapitolu s názvom škola aspoň trošku zjednodušujem.

Organizácia
Každý, kto ma pozná vie, že musím mať všetko dopredu zorganizované. Dopredu si poviem, čo všetko musím spraviť a na čo nesmiem zabudnúť.
Tentokrát som sa, ako aj po minulé roky, rozhodla založiť si diár... Vždy si poviem, že si doň všetko zapíšem, určím si plán na celý deň a budem to dodržiavať. Ale úprimne... nikdy mi to nevydržalo viac, ako týždeň. No tento som si okamžite zamilovala, tak dúfam že budem vzorná aspoň chvíľu (nie, to neznie dobre :D).





To-do list
Menší "life hack" pre nás, lenivších, je spraviť si to-do list. Na začiatku týždňa si vypíšeš zoznam vecí, ktoré potrebuješ spraviť a počas týždňa sa tak jednoduchšie zorientuješ.



Zošity
Nudné červené či modré zošity, aké má každý, nie sú nič pre mňa. Už niekoľký rok si zošity vyzdobujem sama. Je to divné, ale mám pocit, že keď mám dobre vyzerajúci zošit, skôr sa donútim k tomu, vôbec ho otvoriť :D.
Netreba veľa. Stačí si nejaké obrázky (môžu byť vaše vlastné, alebo si stiahni z we <3 it), vytlačiť, vystrihnúť a nalepiť.







Tiež preferujem rôzne druhy zošitov (alebo tzv. notebookov) na rôzne predmety. Je na tebe si vybrať, ktorý ti vyhovuje najviac.


Ak aj tebe učitelia rozdávajú papiere s poznámkami, prípadne ich posielajú elektronickou formou, budú sa ti hodiť tieto zakladače. Vďaka nim budeš mať všetko zoradené a nič sa ti nestratí. 




Poznámky
Moja úchylka týkajúca sa zošitov pokračuje aj pri sa poznámkach. Neviem ako vy, ale ja sa nedokážem učiť z nezrozumiteľných poznámok plných škrtancov a bielidla. Čo sa tohto týka som trošku blázon. Všetko musí byť uhladené a prehladné.
Všelijaké highlightre, washe tapes, post it notes, pojmové mapy... to je moje. Vždy začínam farebným nadpisom, ďalej si zvýrazním dôležité vety, prípadne dolepím/dokreslím obrázky, ktoré mi pomôžu si daný pojem zapamätať aj vizuálne.



Kartičky
Angličtina, nemčina, španielčina... čo sa týka jazykov, gramatika mi problém nerobí - o niečo horšie na tom sú slovíčkami. Najlepšie mi v tom pomohol tip, ktorý v školských časoch využívala moja mama - vytvoriť si pomocné kartičky. Postup je jednoduchý. Stačí malý kúsok papiera, pričom na jednu stranu si napíšete slovíčko v danom jazyku a na druhú stranu preklad.


Turn it off!
Najhoršie, čo môžete spraviť, keď sa potrebujete učiť, je nechať si zapnutý mobil, počítač, alebo tablet. Všetci poznáme tie neustále pípajúce upozornenia, ktoré nám nedovolia sústrediť sa na to, čo potrebujeme. Vypni elektroniku aspoň na chvíľu, len pokiaľ nespravíš to, čo potrebuješ.

Prestávky
Študovať sa nedá od rána do večera. Prečítaj si jednu, dve látky... Nauč sa jeden predmet... Zopakuj si  lekciu a daj si pauzu. Sprav si čaj, občerstvi sa a budeš ready na ďaľšie zabíjanie mozgových buniek :D.



Pomoc
Poslednou vecou, ktorá mne pomáha asi najviac, je druhý človek. Prejsť si dôležité úseky učiva s rodičmi, alebo sa učiť s kamarátkou mi pomôže zapamätať si oveľa viac, ako keby som si dookola nudné strany plné nezáživných informácií len čítala. Už len nájsť tú svoju obeť :D.

Dúfam, že ti moje rady aspoň trochu uľahčia život a pomôžu.
Do komentára môžeš prezradiť svoje tipy, bez ktorých by si len ťažko prechádzala školským životom.
XOXO, Adri <3
https://www.instagram.com/adribaluchova/

  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov

Moja makeup rutina

Kedysi som sa maľovala len, aby som vyzerala inak. Kvôli nízkemu sebavedomiu som si myslela, že musím používať mnoho produktov a zakrývať ni...